Verleden tijd…

Gisteren heb ik een paar uur verleden tijd meegemaakt. Ik had zo eens gezegd tegen mijn ene zoon, dat ik wel eens op de plekken in Amsterdam wilde kijken waar ik geboren en gewoond heb.

Nu kwam gisteren mijn andere zoon mij halen om  op bezoek te gaan bij mijn kleindochter om weer even mijn nieuwe achterkleinzoon te zien. Toen ik daar een poosje geweest was zei mijn zoon we gaan weg met de auto, hij zei u wilde toch graag eens plekken uit het verleden zien.

Wij weg, mijn zoon, schoondochter en ik. Eerst ben ik wezen kijken in de straat waar ik geboren ben en 7 jaar gewoond heb, die was wel veranderd de helft daarvan was afgebroken. Toen naar een klein straatje in het centrum van Amsterdam waar mijn Moeder geboren is en zo’n 20 jaar gewoond heeft

Weer verder naar de straat in Amsterdam west waar ik mijn kinder  en oorlogsjaren doorgebracht heb, die was nog precies hetzelfde alleen aan beide zijde van de straat geparkeerde auto’s, dat was in mijn jonge jaren niet.

Vervolgens naar een andere straat in Amsterdam west waar ik 26 jaar met mijn man en kinderen heb gewoond en waar 2 van mijn kinderen geboren zijn. Dat was voor mijn zoon en schoondochter nog leuker want zei hebben er zelf ook gewoond, maar die straat was niets veranderd , alleen net als overal natuurlijk veel auto’s.

Dat was dus een rondleiding door Amsterdam. Ik vondt het heel erg leuk want in de straat waar ik geboren ben en de eerste 7 jaar gewoond heb, was ik nooit meer geweest.

Ik woon nu al bijna 33 jaar in West-Friesland en dan kom je niet zo gauw meer in Amsterdam.

Dit was dus onverwachts een bijzondere zondag voor mij , ik dacht dat ik alleen naar mijn kleindochter op bezoek ging maar er werd meteen een ritje Amsterdam aan verbonden wat ik niet vooruit wist. Des te groter de verassing!!!bye00141.gif

Published in: on juni 25, 2007 at 7:55 pm  Geef een reactie  

The URI to TrackBack this entry is: https://omas.wordpress.com/2007/06/25/verleden-tijd/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Plaats een reactie